Valikko Sulje
Peruuta
Lisää ajoneuvoni Lisää ajoneuvoni
!
Tunnista ajoneuvosi sopivista tuotteista

CITROËN autonosat

CITROËN historia Mister-Auto näkökulmasta

Puolaan suuntautuneella matkallaan André CITROEN tutustui viistohampaisiin hammaspyöriin. Ostamalla näiden lisenssin hän loi ensimmäisen yrityksensä 24-vuotiaana. Ensimmäisen maailmansodan aikana yritys laajensi hammaspyöristä autojen valmistamiseen. CITROEN valitisi yrityksen logoksi luonnollisesti kaksi viistoa hammasta. CITROEN:in tavoite oli tehdä autoista jokapäiväisiä käyttöesineitä. CITROEN ja innovaatiot : - Vuonna 1934 André CITROEN toi markkinoille ensimmäisen etuvetoisen automallin Traction Avant 7CV:n (Malli tuli nopeasti suosituksi hyvän ohjattavuutensa ansiosta). - CITROEN kehitti kaasunestejousituksen 2CV-mallille (jota valmistettiin 40 vuotta), mutta tekniikka tuli käyttöön takapyöriin vasta vuonna 1954 Traction Avant -mallissa. Vuonna 1955, DS 19 -mallissa (jota valmistettiin 20 vuotta) kaasunestejousitus oli lisätty kaikkiin pyöriin. - CITROEN:in käsialaa ovat myös kääntyvät ajovalot, START & STOP -teknologia sekä Visiospace-rakenne. André CITROEN on myös ollut mainonnan edelläkävijä : - Vuoden 1922 autonäyttelyssä kirjaimet CITROEN ilmestyivät viiden kilometrin matkalle taivaalle lentokoneen savusta. - Vuosien 1925 ja 1934 välillä Eiffel-torni mainosti merkkiä valokirjaimin. - Ranskassa on noin 150 000 CITROEN:in sponsoroimaa tienviittaa. CITROEN on ollut merkittävä tekijä myös autourheilussa : - Vuonna 1922 André CITROEN lanseerasi erinäisten seikkailuajojen sarjan. - Ensimmäiset rallikilpailut CITROEN ajoi DS-mallilla. - Kestävyysajoihin CITROEN osallistui ensimmäistä kertaa Linas Montléry -radalla vuonna 1931 Rosalie-mallilla. - Sébastien Loebin menestystä unohtamatta.
Lajittele
Tekniset ominaisuudet